طراحی لوگو

طراحی لوگو حرفه ای | طراحی لوگو ارزان

طراحی لوگو

طراحی لوگو حرفه ای | طراحی لوگو ارزان

۱۱ مطلب در دی ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 
طراحی حرفه ای لوگو
 

 

استفاده از تایپوگرافی در طراحی لوگو

استفاده از تایپوگرافی نیز یکی از بخش های مهم در طراحی لوگوست متن ها و فونت ها انواع اقسام زیادی دارند اما باید برای هر حوزه ای فونت و طرح مناسب خودش را استفاده کنیم  برای مثال برای یک عکاسی میتوان از فونت های کشیده و نستعلیق و یا اگر انگلیسی بود از فونت های لاتین استفاده کرد برای زیر نویسی و یا نوشتن نام کامل لوگو در زیر آن باید از فونت ساده استفاده کرد فونت یکان در زبان فارسی و فونت اریال در زبان انگلیسی بسیار مناسب هستنند در طراحی حرفه ای لوگو  از فونت های خاص مانند فونت کوکا کولا استفاده میشود


به رسمیت شناخته شدن لوگو

لوگو ها باید به گونه ای طراحی شوند که به سرعت شناخته شوند و فورا در ذهن مخاطب را درگیر کند ترکیب رنگ,اندازه,نحوه اتصال اجزا و... تمامی این نکات و استفاده درست از آن ها باعث میشود که یک لوگو صریح داشته باشیم که به سادگی به خاطر سپرده میشود از لوگو های موفقی که وجود دارد میتوان به لوگو کوکاکولا و پپسی اشاره کرد یکی از روش های که میتوان تشخیص داد طرح مناسبی طراحی کردید این است که طرح را وارونه کنید اگر طرح خوانده شد لوگوی شما جزو دسته ی لوگو ها صریح است


یونیک و خاص بودن لوگو

لوگو ها باید خاص باشند و شبیه به لوگوی دیگری نباشند یکی از مهمترین ویژگی های یک لوگو خاص بودن آن میباشد سعی کنید در طراحی از لوگو ها ایده برداری کنید و کار را به جایی نرسانید که کاملا یک طرح  کپی داشته باشیم


سادگی در طراحی لوگو 

سادگی در  طراحی مزایای بسیار زیادی دارد و کل مواردی که در بالا گفتیم  شامل آن میشود سادگی باعث میشود که طراحی به یادماندنی شود و در خاطر افراد تا ابد باقی بماند شاید یکی از دلایل موفقیت شرکت نایک لوگوی یونیک و ساده آن باشد برای طراحی کار خود را از یک طرف شروع کنید مثلا از سمت راست اکسر طراحان ابتدا طرح را پیچیده طراحی میکنند سپس بعد از اتمام آن را ساده میکنند


استفاده از المان های یونیک و جدید 

نرم افزار ایلیستراتور یکی از نرم افزار های حرفه ای در زمینه طراحی لوگو میباشد که هر سال با اضافه کردن المان ها جدید در نرم افزار خود به طراحی رنگ تازه ای میبخشد


مونتاژ لوگو

مونتاژ در طراحی لوگو به معنی استفاده از لوگو های با کیفیت است ممکن است مشتری درخواست کند که لوگویش مثلا به سبک لوگو ایران خودرو باشد در این حالت میتوان  بخشی از لوگو را  در طراحی استفاده کرد و یا حالت تایپوگرافی متن را به شکل آن در آورد


استفاده از طرح های دیگران در لوگو

این که از طراحی دیگران الهام گرفته شود بسیار مناسب است و ما میتوانیم ایده پردازی را از این طرح ها یاد بگیریم ولی این که به طور کامل بخواهیم از این طرح ها استفاده کنیم نه از نظر اخلاقی و نه از نظر قانونی درست است

  • زاوش بالیخانی
  • ۰
  • ۰

 
سایت طراحی لوگو
 

1- مقدمه و شروع کار طراحی لوگو

برای شروع کار طراح لوگو باید یک تصویر ذهنی و مقدماتی از پیش تعیین شده داشته باشد برخی از افراد ایده پرداز و سایت طراحی لوگو یک راست به سراغ نرم افزار میروند  برای کسانی که تجربه کافی و حرفه  ای از این کار دارند باز هم این کار پیشنهاد نمیشود برای شروع کار میتوان از قلم استفاده کرد و شروع به اتد در کاغذ کرد طراحی با دست میتواند ایده های زیادی به شما بدهد

 

2-ایجاد تعادل در طراحی لوگو

به طول کلی ذهن ما تعادل را برقرار میکند و دقت زیادی در متعادل کرن اشیا دارد زمانی که لوگو طراحی شد تعادل حجم و وزن و زویا در طراحی لوگو بسیار مهم است  برای این کار نیز میتوانید بعد از ایجاد تعادل از  سمت خودتان آن را به چند نفر نشان دهید


3- رعایت سایز و مقیاس در طراحی لوگو

مقیاس و سایز لوگو در طراحی بسیار مهم است  لوگو باید بتواند در تمام سایز ها خود را نشان دهد در این بخش ما به سادگی لوگو ایمان میاوریم! چرا؟! سادگی در لوگو باعث میشود که جزییات کمی در طراحی وجود داشته باشد زمانی که لوگو را برای استفاده در سربرگ و یا کارت ویزیت کوچک میکنیم دیگر مشکل دیده نشدن جزییات در طراحی را نداریم و یا زمانی که لوگو بزرگ میشود اجزای لوگو زمخت و بد جلوه نمیکنند


4-استفاده به جا و مناسب از رنگ ها در طراحی لوگو

تئوری رنگ ها در طراحی لوگو بسیار پیچیده است و افراد مبتدی نمیتوانند استفاده به جا و مناسبی از رنگ ها در طراحی داشته باشند نکات مهمی که در رنگ بندی طراح لوگو باید استفاده شود شامل موارد زیر است


  • استفاده از رنگ های هم خانواده و با طبع یکسان مانند قرمز و نارنجی و زرد
  • استفاده نکردن از رنگ ها جیغ و رنگ هایی که در چشم هستنند
  • سعی کنید از دو رنگ سیاه و سفید به خوبی در طراحی لوگو استفاده کنید
  • از مفهوم رنگ ها  سر در بیاورید و بفهیم که هررنگی چه حسی به مخاطب منتقل میکند مثلا رنگ قرمز مفهوم هیجان و عشق را منتقل میکند مقاله ی معانی و مفهوم های رنگ قرمز در طراحی لوگو

را مطالعه کنید


5-سبک مناسب در طراحی لوگو

سبک با توجه به موضوع کاری یک شرکت تعیین میشود مثلا برای لوگو های اداری باید از فونت های سنگین استفاده کرد ولی برای مهد کودک باید از فونت های سبک فان استفاده شود برای آموزش های بیشتر به بخش آموزش طراحی لوگو  مراجعه کنید 


منبع: 12 نکته از مهمترین قواعد طراحی لوگو

  • زاوش بالیخانی
  • ۰
  • ۰

  • زاوش بالیخانی
  • ۰
  • ۰


 

طراحی لوگو آنلاین
یکی از اصلی ترین اصول در طراحی لوگو قابلیت تغییر سایز در لوگو میباشد اگر نتوان این خواسته را براورده کرد یکی از قوانین مهم لوگو را زیر پا گذاشته ایم. ا

چرا میگوییم لوگو باید وکتور باشد ؟

از زمانی که ما یعنی گروه طراحی بیوتی دیزاین  شروع به راه اندازی وب سایت کردیم برای طراحی لوگو از نرم افزار illusstrator استفاده میکردیم این نرم افزار یک نرم افزار بی نظیر طراحی وکتور است نکته حائز اهمیت درون این برنامه این است که محیطی شبیه به فتوشاپ دارد اما پیشرفته تر و حرفه ای تر در زمینه ی خود میباشد فتوشاپ یک نرم افزار بر اساس پیکسل است و رک میگوییم! بدرد طراحی لوگو یه هیچ وجه نمیخورد شما زمانی که لوگوی با این نرم افزار طراحی کنید کیفیت چاپ در آنن مطرح میشود زیرا بر اساس نقطه نقطه های پیکسل اقدام به طراحی میکنید

کدام نرم افزار  ها مخصوص طراحی وکتور و لوگو هستنند ؟ 

نرم افزار های زیادی برای طراحی لوگو وجود دارد که از المان های آماده برای طراحی استفاده میکنند 2 نرم افزار اصلی و حرفه ای در این زمینه وجود دارد که یکی کورل و دیگری ایلستراتور میباشد با این 2 نرم افزار قادر خواهید بود هر چیزی را خلق کنید! در ضمن این نرم افزار های امکانات فوق العاده ای برای طراحی لوگو دارند و کار ما را بسیار ساده کرده اند به غیر از این سایت با عنوان طراحی لوگو آنلاین وجود دارند که  با المان های اماده مانند برخی نرم افزار های اقدام به طراحی لوگو میکنند اما این سایتت  ها خیلی مناسب نیست زیرا هزاران نفر مثل  شما از نماد های آن در سایت خود استفاده کرده اند


اگر تازه شروع به طراحی لوگو کرده اید به هیچ وجه از فتوشاپ برای طراحی لوگو استفاده نکنید و از ابتدای کار سعی کنید اصول کاری را رعایت کنید تا بتوانید طراحی موفق شوید همچنینی با مراجعه به بخش آموزش طراحی لوگو ما اطلاعات مفیدی در زمینه اصول طراحی لوگو بدست آورید



منبع: کاربرد وکتور در طراحی لوگو چیست ؟

  • زاوش بالیخانی
  • ۰
  • ۰

ساخت لوگو


تا به حال به 5 دایره ای که درساخت لوگو المپیک وجود دارد  دقت کرده اید؟

به نظر شما این 5 لوگو نماد چیه؟

5 دایره استفاده شده در لوگو المپیک نماد 5 قاره میباشد و هر کدام از این دایره های نماینده یک قاره هستنند

اما نکته مهم درون این لوگو 5 رنگ استفاده شده در آن میباشد بسیاری از افراد بر این تصور هستنند که لوگو المپیک که هر کدام از این رنگ ها به قاره خاصی اختصاص داده شده است مثلا مشکلی برای قاره آفریقا قرمز برای قاره آمریکا و.... اما مفهوم اصلی چیز دیگریست

علت اصلی استفاده از این رنگ ها در طراحی لوگو المپیک نمایش تمام کشور هاست! حالا اصلا چه ربطی به تمام کشور های دارد؟ رنگهایی که در طراحی این لوگو استفاده شده است در تمام پرچم کشور های  دنیا وجود دارد و محال است کشوری را پیدا کنید که یکی از این رنگ ها در پرچمش نباشد در ضمن رنگ سفید که رنگ زمینه ی لوگو میباشد نیز جزو رنگ های لوگو به شمار میرود


شعار المپیک

شعار المپیک از زمان شکل گیری این مسابقات (سریعتر,قدرتمند تر,بالاتر) میباشد در نهضت المپیک اگر نگاه بی اندازید لوگو هایی زیادی را میبینید که اکثریت این لوگو ها ایده ی کوبرتین میباشد.  بارون پیر دوکوبرتین این شعار را برای المپیک پیشنهاد داده است و هدف از آن نزدیک تر کردن کشور ها به یکدیگر بوده زیرا زمانی که اولین المپیک راه اندازی شد همزمان با جنگ جهانی اول بود

برای این که بیشتر در مورد طراحی لوگو بخوانید به بخش آموزش طراحی لوگو مراجعه کنید


منبع : معنی مفهوم لوگوی المپیک

  • زاوش بالیخانی
  • ۰
  • ۰


 بیوتی دیزاین



آموزش طراحی لوگو nice رو برای شما آماده کردیم که به سادگی و روان توضیح داده شده است سبک لوگو یکی از سبک های پرکاربرد در لوگو های دیجیتالی میباشد این سبک رو شرکت هایی که در این زمینه کار میکنند علاقه بسیار زیادی نسبت بهش نشون میدن سعی کنید به تمام بخش های آموزش به طور دقیق توجه کنید تا بتونید کار با ابزار 3 بعدی ایلستراتور که revolv هست رو یاد بگیرید آموزش های زیادی هر هفته از گروه طراحی بیوتی دیزاین به صورت تصویری ارائه خواهد شد


برنامه مورد استفاده : ایلیستراتور

سبک لوگوی طراحی شده : نماد 3 بعدی

زمان آموزش : 5:25 دقیقه

فرمت فایل : mp4



  • زاوش بالیخانی
  • ۰
  • ۰

طراحی لوگو


تا الان به صورت عمومی و نیمه تخصصی در مورد طراحی لوگو صحبت کردیم مقاله های زیادی (نزدیک به 100 مقاله) در مورد نکات طراحی لوگو, انواع طراحی لوگو و منتشر شد این نکات و مقاله ها رو میتونید در بخش آموزش مشاهده کنید شاید مطالبی که قرار هست الان در موردش صحبت کنیم کمی ساده به نظر بیان و نه خیلی مهم! اما در پیاده سازی آن قطعا به مشکل برخواهید خورد و سختی کار در آن جا مشخص میشود ,کار سختی است اما با تمرین میتوانید با آن برسید



سادگی لوگو

حرفی که همیشه به شما میزنیم سادگی در طراحی لوگو میباشد اما امروز به جز نکته ی سادگی نکات دیگر ی هم به شما میگوییم. لوگو باید علاوه بر سادگی در جذب نگاه مشتری قدرتمند باشد لوگو ها همیشه پیامی بشر دوستانه در خود دارند همچنین شرکت هایی وجود دارند که در بخش معرفی لوگوی خودشان به بهبود روابط انسانی میپرازند و در یک شکل کوچک ارزش ها و مفاهیم بسیاری را به بیننده منتقل میکنند نکتهه ای که حائز اهمیت این است که اگر شرکتی با رسالت ارزش آفرینی به وجود آمده باشد به راحتی میتواند ارزش کمپانی خود را در لوگو نشان دهد-

عبارتی که همیشه مشتریان برای طراحی لوگو خودشان به کار میبردن این است که "لوگوی ما را جذاب و ارزش آفرین طراحی کنید" هدف گنجاندن نشان سازمانی در ذهن افراد است ما نمیخواهیم چارت سازمانی یک شرکت را در لوگو به نمایش بگذاریم.لوگو های پیچیده شانسی برای به خاطر سپرده شدن و درگیر شدن اولیه مشتری با لوگو را ندارند-اصل ساده نگاری را همیشه ملکه ذهن خود کنید

پیشنهاد من به شما این است که مقاله کامل چرا باید لوگو را ساده طراحی کنیم را مطالعه کنید


یکتا و یگانگی در طراحی لوگو

قبل از این که شما برای طراحی لوگو دست به کار شوید نیاز است که به تحقیق بررسی در مورد لوگو رقبا بپردازید لوگو هایی که دارای اشکال و رنگ های مشابه بودنند و در دنیایی رقابتی موفق عمل کردنند و سهم بازار را به خوبی در دست گرفته اند در نتیجه این لوگو ها توانسته است که ارتباط لازم و کافی را با مشتری برقرار کند وقت آن رسیده که ایده های نوع و خاص خود را با تجربیات موفق این شرکت ها ترکیب کنید و از آنن ها پیشی بگیرید


اسکلت و ساختار لوگو 

کافیست با دقت به لوگوهای اطراف خود دقت کنید! اکسر لوگو ها ترکیبی هستنند! که در صنعت خودروسازی و پوشاک میتوان بیشترین استفاده از این سبک را مشاهده کرد.با استفاده از شکل میتوان مفهوم را راحتر منتقل کرد زیرا حافظه بصری انسان قویتر بوده و همچنین علاقه ی انسان به اشکال بصری بیشتری است.در صنعت طراحی لوگو  شکل های هندسی معانی و مفهوم های خاصی را منتقل میکنند مثلا شرکت هایی که از دایره در طراحی لوگو خود استفاده میکنند هدفشان رساندن معنی امنیت,تکامل,راحتی,تداوم  میباشد همچنین لوگو های مثلثی تعادل,نظم,قدرت را میرساند جالب است بدانید که از مثلث در شاخصه های مذهبی استفاده بسیاری میشود و لوگو های 4 گوش مانند مربعی منطق,دقت,اعتبار را منتقل میکنند. ممکن است در طراحی لوگو از یک خط منهنی ساده استفاده شود که هدف آن رساند مفهوم شادی و تحرک میباشد


رنگ بندی لوگو

رنگ ها نقش مهمی در انتقال احساسات به افراد را دارند برای انتخاب رنگ باید به طور کامل جنسیت مشتری ها سن مشتری ها بررسی شود همچنین نیاز های یک شرکت و بازار هدف در انتخاب رنگ لوگو تاثیر گذار است پس یک طراح باید با آگهی کامل در مورد شرکت اقدام به انتخاب رنگ کند بررسی ها نشان داده است که معمولا در حیطه های مختف از رنگ ها مشتری استفاده میشود مثلا در شرکت های بیمه ای,هواپیمایی,آرایشی,بانک ها از رنگ آبی استفاده میکنند زیرا این رنگ آرامش و اعتماد و امنیت را تداعی میکند همچنین در رستوران های زنجیره ای,فست فود ها ,مواد غذایی از رنگ قرمز استفاده میشود زیرا این رنگ سعی در جذب مشتریان دارد زیرا این رنگ اشتها آور است و باعث افزایش ضربان قلب میشود و در صنعت خودروسازی نیز از رنگ طوسی استفاده زیادی میشود زیرا این رنگ مفهوم استحکام و قدرت را میدهد و از فلز گرفته شده است به آموزش طراحی لوگو مراجعه کنید 


منعطف بودن لوگو

همانطور که یک شرکت با گذشت زمان دارای تغییر تحول در نحوه تولید خود است و رویه کار آن تغییر میکند در این میان لوگو نیز باید تغییر کند لوگو ها باید طوری طراحی بشوند که قابلیت انعطاف پذیری داشته باشند یعنی بتواند در آن ها به راحتی تعییرات ایجاد کرد ممکن است یک شرکت بخواهد لوگوی خود را با توجه به ظهور رقبای جدید و تغییر رویه کاری خود تغییر دهد در این صورت اگر لوگو طوری باشد که با تغییر قالبی کلی آن از بین برود لوگوی شرکت جایگاه خود را از دست خواهد داد به همین خاطر لوگو باید طوری طراحی گردد که با بروزرسانی آن قالب کلی حفظ شود و مشتریان تشخیص دهند که این همان لوگوی قبلیست در این صورت به راحتی میتوانید مشتریان خود را با لوگوی جدید همراه سازید


منطبق بودن لوگو

یک لوگو در تمام  عرصه های تبلیغاتی ممکن است استفاده شود این موارد میتواند شامل بنر تبلیغاتی-سربرگ-بروشور-بیلبورد-تراکت-فاکتور-کارت ویزیت و..... باشد به همین دلیل لوگو باید در سایز های مختلف قابلیت رویت داشته باشد و مقیاس پذیر باشد اولین نکته طراحی لوگو به صورت وکتور است نکته بعدی در مورد لوگو های رنگی میباشد که لوگو ها باید قابلیت انطباق پذیری با رنگ سیاه و سفید را داشته باشند زیرا ممکن است یک قرار داد برای فردی فکس شود که رنگ آن سیاه و سفید است


با یادماندنی بودن لوگو

یک برند و لوگو طول عمر بیشتری نسبت به یک محصول دارند به همین خاطر از تصاویر محصولات در لوگوی خود استفاده نکنید یک لوگو باید طوری طراحی شود که به راحتی به خاطر افراد سپرده شود شما در طول مراجعه مشتری و درخواست محصول آن فرصت دارید برند خود را به او بشناسانید اگر در این مرحله درست عمل کنید برند شما در قلب او حک خواهد شد و او تبلیغ برند شمارا میکند تبلیغ دهانی یکی از قوی ترین تبلیغات است فردی که از محصولات شما استفاده کرده و رضایت داشته با جان و دل از محصول شما برا دوستانش تعریف میکند


یاد آوری فعالیت شرکت در لوگو

لوگو هایی که طراحی میکنید باید یاد آور موضوع کاری یک شرکت باشد و یک بیننده با نگاه به آن به سادگی متوجه حوزه کاری آن لوگو بشودم مثلا در حوزه ارتباطات از دایره برای نشان دادن ارتباط استفاده میشود و مثلا در حوزه ی نشر مقاله و کتاب باید به طور نامحسوس از قلم و کتاب و تلفیق آن با لوگو استفاده کرد نوآوری در طراحی به معنی دور شدن از ارزش ها نیست موفق باشید!



منبع : خواص طراحی یک لوگو را بدانید!

  • زاوش بالیخانی
  • ۰
  • ۰

لوگو


نکات زیاد و ریز و درشتی در حوزه طراحی لوگو وجود دارد که معمولا اکسرا لوگو ها 100 درصد آن را ندارند قطعا داشتن 100 درصد نکات در طراحی لوگو کار مشکلیست! از لوگو سایت گرفته تا طراحی لوگو برای  شرکت و سازمان های بزرگ همه گی شامل این نکات میشوند زیرا کلی هستنند و در هر نوعی از لوگو باید رعایت شود


1- تناسب در طول و عرض لوگو

برخی از لوگوها کوتاه و پهن هستنند و برخی دیگر باریک و بلند! چنین طراحی متناقظ از یک لوگوی خوب میباشد لوگو ها باید از نظر چشمی منظم به نظر آیند و این توازن زمان برقرار میشود که طول و عرض متناسب با یکدیگر باشند نیازی نیست در طراح خود 100 درصد قرینگی را رعایت کنید تنها اگر تناسب رعایت شود کافیست برای طراحی یک لوگو بهتر است از یک شکل هندسی شروع کنید مانند مربع


2-سایز در طراحی لوگو

سایز در طراحی لوگو یکی از مهمترین بخش های آن است که ما یعنی گروه طراحی بیوتی دیزاین  مقاله ی کاملی در این مورد با نام  طلایی ترین تکنیک های طراحی لوگو  ارائه گردیم اما چرا میگوییم سایز مهم است ؟ زمانی شما لوگویی را طراحی میکنید استفاده از جزییات زیاد و ریز در طراحی باعث پیچیده شدن و گنگ شدن لوگو میشود حالا فکر کنید که لوگو کوچک هم شود! به همین خاطر پس از آن که لوگوو طراحی شد باید با سایز های مختلف چاپ شود و به مشتری ارائه شود

 

3- در نظر گرفتن مخاطب هدف طراحی لوگو

زمانی که برای بازسازی یک لوگو و ارائه طرح جدیدی به شما مراجعه میکنند قطعا دیگر آن لوگو پاسخگوی نیاز شرکت نیست این اتفاق ممکن است زمانی بی افتد  که شرکت توسعه یافته باشد و یا شرکای تجاری آن عوض شده باشد به همین خاطر شما علاوه بر توجه به خواسته های کارفرما باید به مخاطب هدف و نیاز های مشتری که قصد خرید از این شرکت را دارد توجه کنید جوری که لوگوی شرکت به مشتری بفهماند که ما نیاز شمارا برطرف میکنیم! و چیزی که به دنبالش هستید اینجاست!


4-طراحی لوگو با جزییات مستقل و جدا

ممکن است مشتری از شما بخواهد که بر روی 2 جز لوگو هم متن و هم شکل کار کنید معمولا در طراحی لوگو اکسرا طراح هان روی یکی از اجزا کار میکنند مثلا متن و سپس شکل را در کنار آن قرار میدهند اما زمانی که درخواست مشتری این باشد باید به طور جداگانه روی هر یک کار کنید و سپس آن ها را کنار هم قرار دهید این بهترین راه است بعضی از طراح های حرفه ای هر 2 را در کنار هم طراحی میکنند

 

5-با یک لوگوی حرفه ای روی مشتری به سرعت تاثیر بگذارید!

باز هم سادگی! لوگو ها باید در چند ثانیه روش افراد تاثیر بگذارند تنها چند ثانیه نا قابل! باعث میشود مشتری تصمیم به خرید از شرکت شما بگیرد و یا خیر لوگو های پیچیده در این قسمت شکست میخورند و نمیتوانند سودی برای شرکت داشته باشند در دنیای حرفه ای امروز سرعت حرف اول را میزند بیننده نباید به جستجو و کاوش بپردازد تا بتواند مفهوم لوگوی ما را بفهمد جمع بندی لوگو فقط باید 3 تا 5 ثانیه زمان ببرد!

 

6-ارزش های کمپانی را در نظر داشته باشید

هر کمپانی دارای ارزش های مختلفی است ارزش هایی که در سال های اخیر سعی کرده آن ها را زنده نگه دارد یک فرد به عنوان طراح لوگو باید به این ارزش های توجه کند و آن را در لوگوی خود استفاده کند و یا با شکل اصلی ترکیب کند 

7-  آخر کار در طراحی لوگو را به رنگ ها اختصاص دهید 

اولیت یک طراح در طراحی لوگو باید شکل و فرم طراحی باشد زیرا لوگویی که شما به صورت رنگی طراحی میکنید ممکن است با یک پرینتر سیاه و سفید چاپ شود و جلوه خود را از دست بدهد پس سعی کنید با استفاده از شکل و فرم لوگو خود نمایی لوگو را نشان دهید در این حالت اگر رنگ هم اضافه شود زیبایی لوگو دو چندان خواهد شد 

8-مفهوم ساده در طراحی لوگو

این که در پشت لوگوی شما مفهومی نهفته باشد خوب است! اما سعی کنید چند مفهوم را به زور در لوگو نگنجانید اگر مشتری این را درخواست کرد او را متقاعد گنید که لوگو هرچه ساده تر باشد بهتر است یک مفهوم نهفته در پشت یک لوگو ممکن است در چند ثانیه درک نشود اما زمانی که مشتری بار دیگر با لوگو روبه رو میشود مفهوم را به مرور متوجه میشود اما زمانی که یک لوگو پر از مفهوم باشند چیزی جز پیچیدگی و غیر قابل فهم بودن لوگو به وجود نخواهد آمد

9-دقت در استفاده رنگ در طراحی لوگو

ممکن است خود شرکت دارای یک رنگ سازمانی و قدیمی باشد که در تبلیغاتش استفاده میکرده اگر به این صورت بود باید از همان رنگ سازمانی شناخته شده استفاده کرد اما اگر رنگی در دسترس نبود شما باید با توجه به مفهوم رنگ ها در طراحی لوگو رنگ های مختلفی را به مشتری ارائه دهید تا یکی از آن ها که مناسب تر است را انتخاب کند

10- رنگ ها در هنگام چاپ

مد رنگ رو که قطعا اکسر طراحان با آن آشنا هستند cmyk هست مسئله ای که وجود دارد این است که حتی در این مد هم رنگ ها در وب و در هنگام چاپ با یکدیگر متفاوت هستن بهترین راه این است که ما لوگو را بعد از طراحی چاپ کنیم

11-تبلیغات عامل اصلی دیده شدن لوگو

این بخش خیلی مربوط به طراح نمیشود اما زمانی که طراح خودش را جای صاحب کمپانی بگذارد میتواند لوگویی طراحی کند که با چند ثانیه نگاه به خاطر سپرده شود همچین لوگوی در تبلیغات موفق تر ظاحر میشود


منبع:11 نکته از تاثیر گذار ترین ها در طراحی لوگو

  • زاوش بالیخانی
  • ۰
  • ۰


 طراحی لوگو سایت

تکنیک اسکمپر (scamper)  در طراحی لوگو : 


واژه SCAMPER از ابتدای حروف واژه های سوال برانگیز گرفته شده این تکنیک بر پایه ایده یابی فردی میباشد همچنین برای گروه ها نیز بسیار مناسب است این تکنیک قدرت تصور را در جهات و بعد های مختلف به حرکت در میاورد بدین صورت که فرد از خودش سوالاتی میپرسد به این صورت با افزایش ایده ها کیفیت آن ها افزایش میباشد  مخفف حروف

حرف S بر گرفته از کلمه Substitution به معنی جانشین سازی است
حرف C بر گرفته از کلمه Combine به معنی ترکیب کردن است.
حرف A بر گرفته از کلمه Adapt به معنی رفاه، سازگاری و تعدیل کردن است.
حرف M بر گرفته از کلمه Maginfy به معنی بزرگ سازی است.
حرف P بر گرفته از کلمه Put to other uses به معنی استفاده در سایر موارد است.
حرف E بر گرفته از کلمه Ellimination به معنی حذف کردن است.
حرف R بر گرفته از کلمه Reverseee به معنی معکوس سازی است.

 

تکنیک مفروضات شکنی در طراحی لوگو :

یکی بزرگترین مانع های که در پرورش خلاقیت وجود دارد مفروضات و یا تفکر های قبلی فردی از چیزیست که اجازه مانور را از فکر و ذهن انسان میگیرند بسیاری از این تفکر ممکن است از زمانی که در ذهن ما به وجود آماده بودنند غلط بودند مثلا فردی در اوایل کار خود بر این تفکر بود که برای طراحی لوگو سایت نباید به کیفیت آن در چاپ توجه کرد و همین تفکر را تا مدت زیادی و حتی ممکن است تا ابد با خود نگه دارد اما ممکنن است بسیاری از این تفکرات در طول زمان و یا بر اساس یک اتفاق ناگهانی ارزش خود را از دست داده باشند.مشکل اصلی اینجاست که فرد نمیتواند به تنهایی مفروضات را تغییر دهد و بسیاری از انسان ها تفکراتت اشتباهی هم در دوران کودکی و هم دوران جوانی بسته به شرایط جامعه در درون ذهن خود دارند

 

تکنیک تحلیل مورفولوژیک در طراحی لوگو:


این روش به وسیله ی  فریتززویکی ابداع شد در این روش به تجزیه تحلیل فیزیکی یک پدیده میگردازند یعنی طول و عرض و وزن و.... مورد بررسی قرار میدهند و فهرست میکنند سپس مثلا اگر هدفمان این باشد که برای بازاریابی یک محصول اقدام کنیم ابتدا اطلاعات کامل از شکل ظاحری آن بدست آورده و سپس به شناخت مشتریان و بازار فروش کالا میپردازیم


تکنیک تحلیل سینتیکس در طراحی لوگو:

واژه سینتیکس یک واژه یونانی میباشد که به معنی فشار دادن دو چیز در کنار یکدیگر میباشد در واقع تشبیع به خلاقیت است زیرا خلاقیت باعث میشود که چند چیز در کنار همدیگر هماهنگ شود و قالب یک چیز را به وجود بیاورند

در واقع روش کار این تکنیک به صورت زیر است


1-شناسایی و تعریف مشکل و تحلیل آن

2-ارتباط دادن تحلیل بدست آمده با یک موضوع غیر مرتبط

3-کشف راه حل برای موضوعات مشابه

4-تبدیل مجموع راه حل ها به یک راه حل نهایی و کار آمد


  • زاوش بالیخانی
  • ۰
  • ۰


 
طراحی لوگو حرفه ای
 

بعد از چند ماه تحقیق بررسی گروه طراحی بیوتی دیزاین در مورد تکنیک های خلاقیت و روش های طراحی لوگو حرفه ای  به 14 تکنیک معروف از طراحی لوگو رسیدیم تکنیک هایی که به رشد خلاقیت کمک زیادی میکنند و کمک بسیاری به توانایی فرد در تمام مراحل خلاقیت و فرآیند حل خلاق مسئله می نماید. محور اصلی تکنیک های خلاقیت شکستن قالب های ذهنی میباشد با ما همراه باشید


تکنیک " چرا؟ " در طراحی لوگو

این تکنیک را میتوان به چرا ها ی زمان کودکیام ربط دهیم چراهایی که ما بارها در آن زمان در مورد چیز های که در موردش اطلاعی نداشتیم از خود و دیگران سوال میکردیم با این تفاوت که حالا باید این چرا ها را در مورد مسائلی که از آن ها اطلاع داریم از خود بپرسیم! سادگی این مسائله باعث شده است که خیلی از طراحان و انسان ها آن را کنار بگذارند اما این روش باعث آشنایی و شناخت کامل از یک موضوع میشود و فهم دقیق تری نسبت به اجزا خواهیم داشت این تکنیک نقش مهمی در ایده یابی و ایده پردازی دارد و یکی از پرکاربرد روش ها برای شناخت و تعریف مسائله است


تکنیک طوفان ذهنی در طراحی لوگو

در این تکنیک جلسات مشاوره و همایشاتی برا دستیابی به انبوهی از ایده ها برگزار میشود این ایده ها میتواند برای حل یک مسائله باشد و یا برای ساخت محصول این روش در سال 1938 توسط الکس اس بورن اختراع شد این تکنیک در دنیای وبمستری بدین صورت تعریف میشود که گروه و یا مجمعی برای حل مسئله ای ایده های مطرح میکنند که تمام این ایده ها برای حل با هم انباشته میشود تا راه حل آن در بهترین حالت بدست آید


چه تفاوتی بین طوفان ذهنی گروهی و فردی وجود دارد ؟

طوفان فردی با طیف گسترده ای از ایده ها همراه است که معمولا بسیاری از آن ها عملی نخواهد بود نکته مثبت این قضیه این است که دیگر فرد ترسی از انزواع در گروه و انتقاد ندارد و ایده خود را آزادانه مطرح میکند

اما مزیت طوفان ذهنی گروهی چیست؟

این روش کمک میکند که اگر فردی ایده را مطرح کرد افراد با تجربه و با تخصص بیبشتر سعی میکنند نواقص ایده را رفع کنند و نتیجه مطلوب تری از ایده پردازی حاصل میشود بهترین حالت در این روش ترکیب طوفان فردی و گروهی با یکدیگر است


تکنیک DO IT در طراحی لوگو

شاید این کلمه شما را به یاد شعار معروف شرکت نایک بی اندازد اما آن just do it است ! این تکنیک ترکیبی از 4 کلمه ی  چهار کلمه ی Define به معنی تعریف کردن Open به معنی باز کردن Identify به معنی شناسایی Transformm به معنی تبدیل کردن میباشد بدان معنا که اول باید مسئله به طور کامل شناسایی شود و شناخته شود بعد از آن باید ذهن برای یافتن راح های مختلف و مناسب باز نگه داشت تا بهترین راه حل پیدا شود

 

تکتیک توهم خلاق در طراحی لوگو

بیشتر اوقات آنچه را که به آن فکر میکنیم با واقعیت فاصله زیادی دارد! واقعیت چیزی است که با حواس 5 گانه بتوان آن را شناسایی کرد منظور چیزی است که در ذهن شما میگذرد شما زمانی که به مسائله ای فکر میکنید و یا میبینید ذهن شما خلاصه کوچکی از آن در خود ثبت میکند هدف از ایجاد این تکنیک این است که با دیدن یک مسائله طوری دیگر که دور از حقیقت است به آن فکر کنیم و ذهن خود پردازش کنیم در نهایت آن را با واقعیت ترکیب میکنیم تا چیز جدید حاصل شود و یا به طور کامل مسائله را به شکل جدیدی انتقال میدهیم

 

تکنیک شکوفه ی نیلوفر آبی در طراحی لوگو

این تکنیک توسط یاسوآماتسومورا طراحی و ارائه شده است. طرح این ایده بر گرفته از شکوفه نیلو فر آبی می باشد بدین صورت که گلبرگ های شکوفه نیلوفر آبی به دور یک هسته مرکزی خوشه می زنند و از آن نقطه گسترش می یابند. با ایجاد پنجره هایی مشابه با پنجره های مورد استفاده در برنامه کامپیوتری، بخش هایی از یک تابلوی ایده را می توان به صورتی تقسیم بندی کرد که یک موضوع اصلی برای استخراج ایده در پنجره های جانبی، مورد استفاده قرار گیرد به نوبه خود مراکز مجموعه های جدید پنجره را تشکیل می دهد.


تکنیک pmi در طرحی لوگو


این تکنیک باعث میشود انسان بر خلاف عقیده ها و تفکر خود فکر کنند این روش باعث میشود که فرد شناخت بیشتری نسبت به یک موضوع پیدا کند به همین دلیل فرد آمادگی بیبشتری برای خلاقیت پیدا میکند این سه کلمه اول سه کلمه  کاستن,افزودن,جالب  است  این روش بدین صورت است که ابتدا فرد به نکات مثبت یک مسائله نگاه میکند و سپس با نکات منفی آن مینگرد و در نهایت نکات تازه و جدیدی که نه مثبت است و منفی را میباید و همه را به رعایت دسته بندی این 3 موضوع یاد داشت برداری میکند- ارزش این روش و کاربرد آن در زمانی است که ما به مسئله ای اطمینان کافی داریم یعنی آن را یا خیلی با ارزش میدانیم و یا خیلی بی ارزش این تکنیک به کمک میکند تا بتوانیم شناخت تازه ای از یک مسئله پیدا کنیم


تکنیک چه میشود اگر....؟

ایده ها زمانی داده میشوند که ذهن از قالب پیشفرض خود خارج شود و مانند همیشه فکر نکند یکی از روش های جالب و حرفه ای آن است که ماه همواره از خود بپرسیم چه میشود اگر! این جمله بار ها با خود تکرار کنیم تا ملکه ی ذهنمان شود این تکنیک کاربردی ترین تکنیک برای افزایش خلاقیت عمومی میباشد


14 تکنیک خلاقیت در طراحی لوگو را بدانید!  (قسمت اول)

  • زاوش بالیخانی