طراحی لوگو

طراحی لوگو حرفه ای | طراحی لوگو ارزان

طراحی لوگو

طراحی لوگو حرفه ای | طراحی لوگو ارزان

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 
ساخت لوگو
همواره نکاتی در طراحی لوگو وجود دارد که بیشتر مواقه به این نکات در طراحی توجهی نمیشود شاید این نکات در هنگام طرحی فراموش شده و شاید خیلی از نظر بسیاری از طراحان مهم نباشد اما در اصول  طراحی لوگو بسیار کاربردی و مهم است


1- اجباری وجود ندارد موضوع کاری در لوگو باشد!

یکی از عواملی که وجود دارد و بسیار مهم است این است که بسیاری از دوستان هم در عرصه ی طراحی و هم به عنوان مشتری فکر میکنند حتما باید موضوع در لوگو گنجانده شود برای مثال اگر شما برای یک رستوران لوگو طراحی میکنید نیازی نیست که حتما در آن از غذا و خوراکی استفاده شود نماد لوگو رو فدای موضوعش نکنید ساخت لوگو مسائله ای پیچیده است در لوگو ی بنز نمادی از خودرو دیده نمیشود!

2- اتد اولیه در کاغذ!

امروزه در طراحی لوگو استفاده نکردن از نرم افزار غیر ممکن به نظر می آید! این درست است که کسانی که با دست لوگو طراحی نمیکنند هم میتوانند طراح خوبی شودن اما ایده ها و طرح ها و همچین کار های که با دست در طراحی میتوان انجام داد در نرم افزار نمیتوان انجام داد اگر میخواهید با طراحی لوگو با دست آشنا شوید و در آن قوی شوید  تمریناتی زیادی در این زمینه وجود دارد نگران این که نقاش خوب و یا طراح با دست خوبی نیستید نباشید! هر کاری در ابتدا سخت است و با تمرینات و تلاش شما میتوانید بهترین طراحی ها را انجام دهید



3-رنگ مشکی اولین رنگ هر لوگو

همیشه در طراحی لوگو از تک رنگ استفاده کنید رنگ مشکی بهترین رنگ برای تشخیص ضعف های لوگوست  بعد از این لوگو طراحی شد و ظعف های آن برطرف شد میتوانید هر رنگی که بخواهید به آن اضافه کنید


4- بررسی نیاز مشتری 

خواسته ی مشتری یکی از مهم ترین نکات موجود در طراحی لوگوست اگر شما خواسته ی مشتری را بدانید میتوانید به راحتی چیزی که را مد نظر دارد حتی در یک اتود طراحی کنید گاهی اوقات نظرات ما با مشتری فاصله ی بسیار زیادی دارد و این مسئله باعث میشود که طراحی ما هرچقدر هم که حرفه ای و اصولی باشد با موافقت مشتری همراه نباشد


5- بی معنی بودن کلمه ی مد در طراحی لوگو! 

در طراحی لوگو مد روز معنی خاصی ندارد بدین صورت که اگر ما مطابق مد روز در طراحی لوگو عمل کنیم بعد از مدتی لوگو خسته کننده و قدیمی میشود شاید برای لباس پیروی از مد بروز بودن بک فرد را برساند زیرا لباس ها را بعد از مدتی دور می اندازیم! اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که لوگو دور انداختنی نیست! یکی از اصول طراحی که در مقاله ی قبلی  ماندگار ترین لوگو را انتخاب کنید!  درباره آن مفصل صحبت کردیم بحث ماندگاری لوگوست لوگویی که طراحی میشود باید سالها بتواند جلوه ی ویژه ی خود را حفظ کند و جایگاه و ارزش خود را از دست ندهد اگر ما در طراحی لوگو از مد روز پیروی کنیم اصول طراحی را زیر پا گذاشتیم و مسئله ی مهم دیگر که وجود دارد این است که ما فرصت با خاطر سپردن لوگو را از مشتریان و افرادی که با لوگوی قبلی ما ارتباط برقرار کرده اند را میگیریم 


6-مطابقت طرح و موضوع

این بدان معنی نیست که باید از اشکال مرتبط موضوع در طراحی لوگو استفاده کنیم زیرا نکته شماره 1 خود را عملا رد میکنیم! مطابقت طرح و موضوع بدان معنیست که لوگوی که ما طراحی میکنیم باید مناسب حال و هوای سازمانو یا شرکتی باشد یعنی اگر لوگویی برای مهد کودکی طراحی میشود از اشکال نماد های جدی و خشن در طراحی نباید استفاده کنیم


7-رساندن موضوع واحد 

و در آخر مسئله ای که از اهمیت خاصی برخوردار است این است که لوگو باید یک موضوع واحد را برساند و آن موضوع چیزی نیست جز سازمان مورد نظر این جمله بدان معناست که لوگوی ما باید منحصر به فرد باشد و در میان تمام  خطوطی که دارد افراد را به یاد آن سازمان بی اندازد


منبع : لوگو را به این صورت طراحی کنید!

  • زاوش بالیخانی
  • ۰
  • ۰

 
طراحی لوگو

لوگو ها هویت کاری شما هستن چهره ی لوگوی شما نمایانگر چهره ی شرکت شماست بدین منظور ماندگاری لوگو بسیار مهم است ماندگاری یعنی چی ؟ لوگویی که بعد از سالها طراحی هنوز هم جایگاه خود را از دست نداده است هرکدام از ما به لوگوی بت من نگاه کنیم به سرعت متوجه موضوعش میشویم خفاشی که درون یک بیضی قرار دارد و از آن جایی به وجود آمده که در فیلم خفاش ها نجات دهنده فردی بودنند که بعد ها او نجات دهنده ی مردم شد و با این نماد در شهر میچرخید! کاری به جزییات نداریم  اکنون راز های را برای شما بر ملا میکنیم که از زبان  Jonah Berger نویسنده کتاب Contagious: Why Things Catch On  نوشته شده است با ما همراه باشید


1- سادگی در طراحی لوگو

موردی که همیشه و در تمام مقاله ها به آن تاکید میکنیم سادگی در طرح است  برگر میگوید یک راه خوب برای ساده فکر کردن میتواند قطعات متحرک استفاده شده در لوگو باشد برای مثال لوگوی اپل اول رنگارنگ بود بعد ها که در تلفن همراه استفاده میشد به رنگ های سیلور و مشکی دیده شد رنگ های ساده باعث خستگی چشم نمیشوند و از نظر دیداری مورد قبول تر هستنند  همچنین برگر میگوید که هرچیزی که چیزی که پردازش راحت تری را بطلبد دوست داشتی تر است زیبایی لوگو در عین سادگی آن یکی از مهم ترین عواملیست که در طراحی لوگو وجود دارد  مقاله ای در خصوص این که چرا باید لوگو را ساده طراحی کنیم وجود دارد پیشنهاد میکنیم  آن را مطالعه کنید


2- زبان برند لوگو است 

لوگو ها منعکس کننده برند شما هستنند در گذشته رنگین کمان بودن رنگ لوگوی اپل خواهان این بود که آزادی را نشان دهد در میان بسیاری از شرکت های غول تکنولوژی شرکتی نو پا که آزادی شروعی تازه را منعکس میکرد زمانی که اقدام به طراحی لوگو ی شما میشود به این نکته توجه داشته باشید که لوگو باید پیغام کلی کمپانی شما را نشان دهد در آن زمان لوگوی اپل بسیار جذاب تر از لوگوی تاریک شرکت ibm بود ببعد از سالها گذشت زمان اپل تبدیل به یم غول تکنولوژی شد و دیگر نیازی به آن رنگ های متفاوت نداشت اپل برای نشان دادن تکنولوژی بودن و اینکه دوستی خود و سادگی خود را در کار نشان دهد رنگ لوگو خود را ساده کرد به یاد داشته باشید زمانی که میخواهید برند جدید به وجود بیاورید و کمپانی تازه ای راه اندازی کنید حتما به نکات کلیدی برند خود بپردازید و آن را ها پیدا کنید این در طراحی لوگوی شما بسیار سودمند است


3- به یادماندنی بودن لوگو در ذهن 

ماندگاری در لوگو باعث میشود کسب و کار شما رونق پیدا کند و همچنین به یاد آوردن لوگوی شما را آسان تر میکند این نکته نیز باز هم از سادگی می آید زمانی که لوگوی شما از قبل دیده شود و در خاطر افراد برود بعد ها اگر با آن روبه رو شود آن برند در ذهن او آشناست و نسبت به آن عکس العمل نشان خواهد داد بودن المان ها غیر منتظره در لوگو یکی دیگر از نکات به یاد ماندنی بودن لوگو میباشد مثلا اگر لوگوی اپل فقط یک سیب ساده بود مانند هزاران برند دیگر میشود اما ایجاد یک گاز درون این سیب باعث یونیک بودن این طرح شده است


4- مورد توجه بودن

این مورد شاید رنگ لعاب داشتن لوگو را برساند و شاید هم نه اگر به لوگوی شرکت  talentbin دفت کنید ( یک موتورجستجو که به کمپانی به کسب استعداد کمک میکند ) این لوگو از یک سنجاب بنفش که بر اسبی تک شاخ سوار است درست شده است در نگاه اول شاید کمی احمقانه به نظر برسد زیرا لوگو کمی کارتونیست اما این لوگو دارای یک معنی خاص است در صنعت استخدام سنجاب بنفش نماد افراد کمیاب است اما اگر شما یک شرکت نو پا نیستید نیازی به جلب توجه ندارید اما اگر غیر از این است بهت است ریسک کنید


5- تحقیقات بازاری

کلام آخر این است که به نظر خودتان اکتفا نکنید لوگو را قبل از چاپ در میان عموم قرار دهید و از آن ها نظر خواهی کنید آن را در وب سایت های نظر سنجی بزارید تا مطمئن شوید لوگو آنچیزی است که میخواهید


منبع : ماندگار ترین لوگو را انتخاب کنید!

  • زاوش بالیخانی
  • ۰
  • ۰


لوگو
 

نکاتی بسیار کیلیدی و مهم همواره در تمام اقشار و سازمان و صنف های مختلف وجود دارد که باعث پیشرفت کاری میشود رعایت نکات ریز درشتی که شما را به یک طراح حرفه ای و خوب مبدل میکند اکنون میپردازیم به بررسی این نکات


  • سادگی : یک نشانه خوب همواره دارای عناصر بصری غیر پیچیده و کم میباشد هر چه این عناصر کمتر باشند مفهوم لوگو ساده تر درک میشود و اجزای لوگو راحت تر دیده میشوند  مقاله ی چرا باید لوگو را ساده طراحی کنیم را مطالعه کنید 
  • تعادل در طراحی :  داشتن تعادل در استفاده از رنگ ها همچنین  نقاط تیر و روشنی طرح همچنین ضخامت و نازکی لوگو  و نحوه ی اتصال حروف به یکدیگر باید دارای تناسب باشد  و به طور کلی ریتم مناسبی داشته باشد
  • مقیاس پذیری لوگو:  لوگو و یا نشانه ای که طراحی میشود بسیار باید دقت شود که بتوان در ابعاد مختلف و در مکان های مختلف از آن استفاده کرد مثلا زمانی که کوچک شد اجزای آن ناپدید نشوند همچنین با بزرگ کردن آن اجزا زمخت و بد دیده نشوند لوگو ها ممکن است در یک کارت ویزیت و در یک سر در مغازه استفاده شوند 
  • متناسب بودن لوگو با تمام رنگ ها : یکی دیگر از عوامل مهمی که در طراحی وجود دارد قابلیت رنگ پذیری لوگو هاست لوگو ها باید اگر به صورت تک رنگ ارائه میشوند در رنگ های دیگر هم جلوه خود را داشته باشند همچنین در طراحی باید مفهوم رنگ ها هم به کار گرفته شده و طراح به طور کامل این مسائله را درک کند که چه رنگی برای چه موضوعی مناسب است  مفهوم رنگ ها در طراحی لوگو را مطالعه کنید 
  • قرارگیری نقاط لوگو در کنار هم :این که اجزای لوگو طوری در کنار هم باشند که از زوایای مختلف و در جهات گوناگون یک مفهوم را بدهند یکی از نقاط قوط لوگو را نشان میدهد 
  • واضح بودن تصویر : نماد هایی که در طراحی لوگو طراحی میشوند باید کاملا گویا باشند و واضع اگر طرحی را طراحی میکنیم که یک مفهوم دیگری را بدهد نباید کسی به اشتباه بیفتد مثلا گلی طراحی میکنیم که خورشید را در طراحی تداعی کند اگر مفهوم آن درک نشود یک اشتباه جبران نا پذیر در طرا انجام شده است 
  • به یاد ماندنی بودن طرح : طراحی های که انجام میشود باید ماندگاری داشته باشند لوگو هایی که به تازگی طراحی میشود حداقل باید برای 2 تا 3 دهه جذابیت خود را از دست ندهند 
  • ریشه ی فرهنگی : نماد هایی که در طرح استفاده میشوند اگر ریشه ی فرهنگی داشته باشند میتوان لوگویی حرفه را تحویل مشتری داد دقت کنید که اگو شرکتی در سطح بین المللی  کار میکند تحقیق کنید که نماد هایی که استفاه میکنید معنی یکسانی بدهد 


منبع : عواملی مهمی که باید در طراحی لوگو و نشانه رعایت گردد

  • زاوش بالیخانی
  • ۰
  • ۰

طراحی لوگو سایت


در چند سال اخیر همواره شاهد ظهور لوگو های بی نظیر از شرکت های تازه تاسیس بودیم لوگو هایی که سرشار از ایده است و همه را شگفت زده کرده اما همواره باید به خواسته ی مشتری و موضوع کاری شرکت بسیار توجه شود زیرا همیشه یک لوگو محبوب باقی نخواهد ماند مگر تمام  اصول در طراحی رعایت شود لوگو های خوش آب رنگ معمولا از مد می افتن !  شاید لوگویی که امسال جزو بهترین لوگو ها بوده سال دیگر به چشم نیاید گرایش ها و شاخه های مختلفی در طراحی به تناسب هر ساله وجود دارد این گرایش کامل نیست و به دست آوردن آن کار بسیار مشکلیست اکنون به معرفی برخی از این گرایشات میپردازیم  این گرایشات میتوانند به طراحان کمک زیادی کنند که راه خود را پیدا کنند با ما همراه باشید


لوگو های سبک کودکانه و فان

امروزه استفاده از این لوگو ها افزایش زیادی در صنعت طراحی لوگو دارد و برای نشان دادن جذابیت در طراحی استفاده میشود برای مثال لوگوی توییتر که یک پرنده ی کارتونیست به خوبی خود را در دل مردم جا کرده است و همه آن را پذیرفته اند استفاده از کارکتر های کارتونی جذابیت زیادی به لوگوی شما میدهد

 

استفاده از میوه در طراحی لوگو

برند های بزرگی وجود دارند که از میوه در طراحی لوگو خود استفاده کرده اند میوه ها حس تازگی طبیعی بودن و سلامتی را میرساند به همین دلیل شرکت هایی مانند APPLE  و BLACKBERRY در طراحی لوگو خود از این اشکال استفاده کرده اند

 

لوگوهای کثیف 

امروزه خیلی از و شرکت های طراحی از این موضوع در طراحی های خود استفاده میکنند طراحی لوگو سایت همچنین طراحی لوگوی شرکت ها و بسیاری از سازمان های دیگر نیز ممکن است در طراخی خود از این سبک بهره ببرند  لوگو های سبک گرانج بسیار در طراحی معروف شده است لوگو هایی که دارای یک نقطه کج معوجی   و زوایای غیر موازی هستن این سبک طراحی باعث از بین بردن فضای منفی باز در لوگو میشود همچنین جذابیت خاصی به طراحی میدهد


لوگو های سبک ژئولوژیک

این سبک طراحی برای کسانی مناسب هست که میخواهد نشان دهند دوستدار محیط زیست هستند در این لوگو با توجه به مفهوم رنگ ها در طراحی لوگو  معمولا از رنگ سبز استفاده میشود همچنین ممکن است از اشکال مانند برگ ها و حیوانات برای نشان دادن زمین استفاده کنند


لوگوی های 3 بعدی 


لوگو های 3 بعدی و ایزومتریک نیز از محبوبیت خاصی برخوردارند  سبک انتزاعی نیز از این ایزومتریک الهام میگیرد این لوگو ها ممکن است در هر موضوعی طراحی شوند و هدف نشان دادن دقیق بودن لوگو از تمام زوایاست


لوگوهای گرادیانت

این سبک از لوگو نیز یکی از محبوب ترین سبک ها در لوگوست منظور از گرادیانت طیف رنگیست استفاده از طیف رنگی در طراحی باعث جذابیت زیادی در طراحی میشود  این رنگ باعث میشود که لوگو پیام حرکت را بدون تغییر زوایا لوگو انجام دهد و فقط با طیف رنگی این کار انجام شود


منبع :شاخه های مربوط به طراحی لوگو چیست؟!

  • زاوش بالیخانی
  • ۰
  • ۰

 
طراحی لوگو حرفه ای
 

امروزه استفاده از نشانه ها در طراحی لوگو حرفه ای بسیار زیاد شده است! در واقع بعضی طراحان این دو مقوله را جدا از هم و بعضی ان را در کنار هم میبینند در واقع نشانه ها عنصر بصری میباشند که برای نمایش محصول کالا و یا هر چیز دیگری طراحی میشوند میتوان گفت در واقه نشانه ها نقش هویت بخشی بصری را دارند و به وسیله آن ها به یک موضوع هویت بصری بخشیده میشود همچنین نشانه ها نام های دیگری نیز در طراحی دارند مانند آرم و یا مارک که واژه ای که بیشتر در فرهنگ عام استفاده میشود همان نشانه میباشد مقاله ی   نشانه ها در طراحی لوگو چه نقشی دارند؟ را مطالعه کنید

در کل نشانه ها را به دو دسته اصلی تقسیم میکنند


  • نشانه های تصویری
  • نشانه های نوشتاری

نشانه های تصویری چیست ؟

نشانه های تصویری بیانگر یک موضوع میباشد که به همراه تصویر در طراحی استفاده میشود و شکل این لوگو نشانه را موضوع آن تعیین میکند این تصویر میتواند یک ماشین یک موبایل و یا هر چیز دیگری باشد!


معمولا نشانه ها در 4 وضعیت قرار میگیرند و تمام نشانه ها در یکی از این 4 بعد موجود قرار دارند

1- تصویر لوگو نشانه ای که طراحی میکنیم ارتباط مستقیم با موضوع کاری آن سازمان دارد و مستقیما به آن اشاره میکند مثلا اگر برای یک شرکت لبنیات لوگویی طراحی میکنیم  از علائم لبنیات مانند شیر و پنیر و ... در طراحی آن استفاده میکنیم

2- نشانه ارتباط غیر مستقیمی با موضوع دارد مثلا یک نشانه در مورد یک دفتر هواپیمایی طراحی گردیده که در آن از نشانه پرنده استفاده شده است

3- نشانه ای که ارتباط فرعی با موضوع دارد یعنی هیج رابطه مستقیمی در طراحی آن نمیبینید مثلا در یکی از شرکت های هواپیمایی ایرانی از سر ستون های تخت جمشید در طراحی استفاده شده که هیچ رابطه موضوعی با هم ندارند اما در اعماق این نشانه فرهنگی وجود دارد که نشان از ایران است

4- نشانه ای که طراحی میشود به هیچ وجه با موضوع ارتباط ندارد مثلا برای یک موبایل فروشی در طراحی از گل استفاده کنیم


نشانه های نوشتاری چیست ؟

این لوگو نشانه ها نوعی از طراحیست که عنصری دیداری آن ها نوشته حروف و اعداد میباشد که گاه در کنار هم استفاده میشوند و یا گاه به صورت منفرد استفاده خواهند شد در کل نشانه های نوشتاری به دو دسته اصلی تقسیم میشود همچنین هر نشانه جایگاه خودش را در طراحی دارد مقاله ی جایگاه نشانه ها در طراحی لوگو چیست؟ را مطالعه کنید


  • لوگو تایپ : در طراحی این نوع از نوشته معمولا نام سازمان به طور کامل نوشته و طراحی میشود شکل نوشته معمولا دور از فونت های عام است
  • مونوتایپ (مونوگرام) : در طراحی این نشانه از حرف اول موضوع سازمان در طراحی استفاده میشود  اگر 2 واژه و یا چند واژه ای باشد از حروف اول آن در طراحی استفاده خواهد شد


پیکتوگرام در طراحی به چه معناست ؟ 

پیکتوگرام در طراحی برای نشان دادن یک علامت بازدارنده و یا نشانه ای میخواهد مارا به کاری تشویق کنید و یا نحوه استفاده از کاری را نشان میدهد در پیکتوگرام ها معمولا نوشته کمتر استفاده میشود وظیفه اصلی این علامت ها راهنمایی است


تمامی پیکتوگرام ها دارای بار معنی است که دقیقا به خود نشانه مربوط میشود و افراد باید با دیدن آن به سرعت متوجه موضوع آن بشوند معمولا طراحی پیکتوگرام باید به گونه ای باشد که در تمام جوامع بتوان آن را نمایش گذاشت و در تمامی مکان ها نیز یک معنا را منتقل کند منظور به قدری ساده باشد که هر فردی از هر قشری باشد بتواند معنی آن را بفهمد  برای مثال در مکان هایی که سیگار کشیدن ممنوع است از علامت سیگار در یک دایره که یک خط قرمز بر روی آن میباشد استفاده میشود یکی دیگر از خصوصیات پیکتوگرام ها سادگی آن است و همچنین در اکسر مواقع تک رنگ هستنند البته طراحی پیکتوگرام نیز اصول خاص خودش را دارد



منبع : مفهوم پیکتوگرام در طراحی چیست 

  • زاوش بالیخانی
  • ۰
  • ۰


 طراحی حرفه ای لوگو

طراحی لوگو و طراح شدن در این زمینه یکی از کار های پر اضراب و مشکل است زیرا فشار های مشتری  در این صنف بسیار زیاد است اکثر مردم لوگو را یک جز کوچک از تجارت خود میبینند اما این تفکر غلطیست و لوگو یکی از مهمترین ابعاد تجارت شماست نکته های بسیاری در تبدیل شدن به یک طراح خوب وجود دارد اما بسیاری از آن ها مشترک است سعی کنید همیشه عیوب کار خود را بفهمید و همیشه در این علم بروز باشید میپردازیم  به نکته های که به شما کمک میکنم طراحی حرفه ای لوگو را بیاموزید


ذهنتان را آماده تفکر کنید!

کار طراحی لوگو وابسته به تفکر و ایده پردازیست زمانی که وارد این کار میشوید باید کاملا برای ایده دادن آماده باشید ذهنتان را برای ایده ها و تفکرات گرافیکی آمده کنید به خودتان اعتماد کنید تا پتانسیل لازم برای طراح شدن را بدست بیاورید بدون تلاش پیشرفت بی معناست!

 

کار خود را افزایش دهید و تمرین کنید!

تلاش تلاش تلاش سعی کنید روزانه چند ساعت را به طراحی اختصاص بدهید طراحان بزرگ هنوز هم همیشه در تکاپوی طراحی جدید نوع هستنند این کار همیشه تازگی خودش را دارد و هیچوقت خسته کننده نمیشود  آنقدر کار کنید که خبره شوید شاید اول سخت باشد اما به مرور زمان عادت میکنید انسان خستگی ناپذیر است! با بعد های لوگو و نکات کیلیدی طراحی لوگو آشنا شوید


در کار خود تنوع ایجاد کنید !

سعی کنید در زمینه های مرتبط به کار خود هم سرک بکشید در واقع در آن ها نیز کارشناس شوید زیرا انجام یک کار همیشگی باعث خستگی شما میشود طراحی را میشناسم که هم طراحی لوگو را فوت آب است و هم طراحی سایت! و هم سئو! این سه در کنار هم غوغایی به پا میکند گر چه هرکدام دارای شاخه ی متفاوتی است اما 3 کار درامد زا در کنار هم عالیست!


ایده ها را جستجو کنید!

یکی از مشکل ترین مراحل طراحی یک لوگو ایده پردازی آن است و الهام گرفتن یکی از ابعاد مهم ایده است شما میتوانید از همه چیز در طراحی خود الهام بگیرید نه از همه چیز! مثلا لوگوی که مربوط به یک رستوران است نیازی نیست از لوگو های مربوط به هوا و فضا الهاگ گرفته شود! فقط موضوع کاری مد نظر ایده برداری را میتوان از لوگو های مربوطه گرفت همچنین از تمام اشیایی که اصراف ماست شاید ساده ترین چیز ها یک ایده ی مناسب در طراحی باشند اما هیچ کس به آن توجه نکند! مثلا یک صندلی یک مبل راحتی که مفهوم آسایش را میرساند در آخر میتوان از طبیعت الهام گرفت. طبیعتی که پر از اجزای جالب برای ایده در لوگوی ماست


طراحان لوگو را فراموش نکنید!

سعی کنید همیشه با افرادی که در حوزه ی کاری شما فعالیت میکنند در ارتباط باشید در طراحی لوگو همیشه میتوانید از این افراد کمک بگیرید و به پیشرفت شما کمک زیادی میشود اگر طرح های خود را برای نظر دادن به آن ها ارسال کنید قطعا آن واجد شرایط ترین فردی هستنند که میتوانند در مورد لوگوی شما نظر بدهند همچنین در گروه های مربوط طراحی لوگو عضو شوید و در آن جا با طراحان در مورد کار خود گپ بزنید بهترین طراحان را پیدا کنید و به وبلاگشان مراجعه کنید قطعا آن ها مطالب ها بسیار مفیدی در زمینه ی کاری شما منتشر میکنند



حالت ها متنوع به طراحی های خود دهید!

سعی کنید حتی زمانی که طراحی شما به بهترین وجه طراحی شد و رضایت مشتری شما جلب شد باز هم لوگو را در وجه های دیگر طراحی کنید همچنین در طراحی لوگو با دست قوی شوید !


روحیه انتقاد پذیر خود را به چالش بکشید !

حالا وقت آن رسیده که طرح خود را در برابر طراحان بزارید  و آماده نظرات آن ها باشید گر چه تعیین کیفیت کاری روند یک طراح بسیار مشکل است اما این کار به پیشرفت شما و رفع نقطه ضعف های شما کمک زیادی میکند

https://www.entrepreneur.com/article/244546

منبع : برترین طراح لوگو باشید آری!!!

  • زاوش بالیخانی
  • ۰
  • ۰

 
سایت طراحی لوگو
 

شاید بسیاری از مردم سازمان ها ارزش واقعی یک لوگو را ندانند برخی تفکرشان بر این است که  لوگو علامتی است که برای هر سازمانی استفاده میشود و در واقع پیام های نهفته در زیر این لوگو را درک نمیکنند همچنین هزینه کردن و مراجعه کردن به یک سایت طراحی لوگو   را ضرر میدانند این یک تفکر اشتباه است همانطور که همیشه در تمام مقالات گفته میشه لوگو هویت یک برند است و جزو مهمترین کار ها برای شروع یک برندینگ موفق میباشد اگر جزو کارفرمایانی هستید که بودجه ی محدودی دارید و نمیتوانید به شرکت های حرفه ای و با سابقه ای که برای طراحی لوگو هزینه ای بالغ بر 5 تا 20 میلیون تومان برای طراحی لوگو میگیرند مراجعه کنید نیازی نیست حتما این هزینه را کنید.

طراحان آزاد کار زیادی در سطح و فظای مجازی وجود دارند که با قیمتی کمتر این کار را برای شما انجام میدهند اما مسائله مهمی که وجود دارد این است که آیا آن طراح موضوع کاری شما را میشناسد در کار خود سابقه و تجربه کافی را دارد یا خیر اگر جواب مثبت بود میتوانید به این فرد اعتماد کنید اما نکته ای که وجود دارد این است که باز هم هزینه های گزاف برای طراحی لوگو ارزشمند است چرا ؟ زمانی که لوگوی خود را به دست افرادی با تجربه و حرفه ای میسپارید تمام جوانب و نکات لوگو  شامل رنگ بندی لوگو که هر رنگ مفهوم خاصی دارد  همچنین مقیاس پذیر بودن لوگو و به یادماندنی بودن آن را در طراحی رعایت میکنند و این لوگو قرار است برای شما 10 سال و حتی بیشتر باقی به ماند!و این هزینه برای این مدت مبلغ ناچیزیست.


روزی دوستی با من تماس گرفت و مشاوره ای در مورد طراحی که قرار است برایش انجام دهیم با ما داشت ایشان میگفت من چند بار خودم از نرم افزار های طراحی لوگو استفاده کردم ولی زیاد خوب در نمیاد آیا میدانید استفاده کردن از این نرم افزار های که دارای المان های آماده هستنند چقدر مضرر برای برند شماست!؟ از این المان ها شاید صد ها بار در طراحی های دیگر استفاده شود.

 

حفاظت از لوگو یعنی چه ؟

بعد از آن که لوگوی شما طراحی گردید و در یک نگاه توانست متوجه موضوع لوگو شد نوبت به حفاظت از نماد که دارید میرسد نماد را در یکی از شرکت های ثبت برند و علائم ثبت کنید و آن را انحصاری کنید تا دیگر کسی نتواند ادعای مالیکت نماد شمارا کند همچنین دیگر میتوانید از این نماد در تمام تبلیغات خود روی سربرگ ها کارت ویزیت ها و..... استفاده کنید شما باید انقدر تبلیغات قوی داشته باشید که نماد شما در ذهن مردم گنجانده شود و هرکسی آن را میبیند اسم شرکت درون زهنش بیاید



منبع:حفاظت از مبانی لوگو! آری یا خیر؟

  • زاوش بالیخانی
  • ۰
  • ۰

ساخت لوگو
هر تجارتی در تمام دنیا نیاز به هویت دارد و یکی از مشخصه های هویت سازی برای یک برند لوگو و نماد آن است در ظاهر این موضوع بسیار ساده است و بسیاری از مردم بر این باور هستنند که لوگو یک علامت است اما در باطن چیز دیگریست و وظیفه سنگینی بر دوش یک لوگوست زمانی که ساخت لوگو برای یک برند آغاز میشود در واقع هویت سازی آن آغاز میشود یک لوگو نمایانگر حوزه ی کاری یک شرکت در ساده ترین حالت است علاوه بر این آن باعث ایجاد وفاداری در مشتری شده و باعث رونق کسب و کار شما میشود در انتخاب آن دقت کنید!

مشخص های موجود در لوگو های حرفه ای

  • ساده بودن و نداشتن پیچیده گی در طرح مقاله ی چرا باید لوگو را ساده طراحی کنیم؟ را مطالعه کنید 
  • به یاد ماندنی بودن طرح یعنی لوگو باید طوری طراحی شود که سالها بتوان از آن استفاده کرد
  • سلیس بودن لوگو نیز یکی از عوامل مهم در طراحی آن است

 

مراحل و پروسه ی طراحی یک لوگو چیست ؟

  • شناختن و بررسی کردن برای دستیابی به ضررویت هایی که در طراحی باید انجام شود
  • جستجو و تحقیق برای شناخت موضوع کاری شرکتی که قرار است برای آن لوگو طراحی شود همچنین بررسی  رقبای حوزه ی این برند
  • پیدا کردن نمونه های طراحی شده در این حوزه به ما کمک میکند که در طراحی ایده بگیریم و همچنین با سبک های جدید طراحی آشنا شویم
  • طراحی لوگو در ذهن! بخش ایده پردازی طراحی به این نقطه بر میگردد لوگو را در ذهن خود تصور کنید
  • انتخاب چند ایده از تفکرات که در ذهن باز سازی شده
  • پیاده سازی ایده ها روی کاغذ و انتخاب بهترین آن ها و طراحی در نرم افزار

سوال کردن از مشتری یکی از عوامل مهم طراحیست

دستیابی کامل به حوزه ی کاری مشتری در طراحی بسیار مهم است و سوالاتی که در رابطه با کسب کار پرسیده میشود را در طراحی جدی بگیرید زیرا همیشه کمک شایانی در ایده پردازی طراحی لوگو میکند

  • در مورد هزینه ای که قرار است در رابطه با طراحی لوگویش شود بپرسید
  •  در مورد زمانی که قرار است طراحی اولیه خود را در اختیار مشتری بزارید گفتگو کنید
  • هدف های که قرار است در تجارت مشتری شما به کار گرفته شود را سوال کنید
  • ببینید که مخاطبانی که قرار است مشتری این شرکت باشند چه کسانی هستنند
  • در مورد محصولات تولیدی شرکت سوال کنید
  • رقبای این شرکت را بشناسید


با توجه به قیمت خدماتی را که ارائه میدهید سازمان دهی کنید

عوامل زیادی در برآورد قیمت طراحی یک لوگو موثر است مهمترین آن ها یه شرح زیر میباشد

  • تعداد اتود ها و طرح های مختلفی که قرار است ارائه دهید
  • تعداد ویرایشات و تجدید نظر مشتری
  • زمانی که برای تحقیقات صرف میکنید

سعی روش های حرفه ای در طراحی لوگو را بیاموزید این نکته باعث میشود که رابطه پایداری  بین مشتری و شما به وجود آید


از منخصصان بخواهید شما را در یادگیری یاری کنند

یادگیری طراحی و تمرین سخت ترین بخش طراحیست شما باید همواره به دنبال یادگیری باشید و روش های جدید در طراحی را بیاموزید همچنین اگر مشکلاتی داشتید از متخصصید سوال کنید از آن ها روشهای طراحیشان را فرا بگیرید همچنین میتوانید در انجمن های مربوط به طراحی لوگو عضو شوید و سوالات خود را در آنجا بپرسید


منبع : نکات کلیدی طراحی یک لوگو حرفه ای را بدانید!

  • زاوش بالیخانی